Leon

6 september 2011 - León, Nicaragua

We zitten hier op de binnenplaats van ons hotel bij ongeveer 36 graden het bericht te typen. Op een computer waar de letters van het toetsenbord zijn gesleten. Gelukkig kunnen we blind typen ;-) De usb-poort werkt niet, dus kunnen we geen foto´s plaatsen.

We hebben net de tickets gekregen voor de busreis van morgen met de Ticabus naar Honduras. 9 uur lang in de bus. We vertrekken morgen om 5 uur ´s ochtends. We gaan naar de hoofdstad Tegucigalpa, deze stad gebruiken we als doorreis omdat Honduras niet echt veilig is. Volgens onze reisorganisatie hebben we wel een hotel in een veilige wijk tussen de ambassades. We hebben wel het advies gekregen niet te ver uit de buurt van het hotel te gaan.

Vandaag hebben we Leon bekeken. Het is een hele drukke en een arme troosteloze boel. We zijn zo brutaal geweest om bij het ziekenhuis te vragen of we een rondleiding mochten krijgen. Ging wat lastig, want wij spreken Engels en zij Spaans ;-P Jans heeft het uiteindelijk voor elkaar gekregen, door te vertellen dat hij Medical Teacher was in Hollanda!!! Toen gingen alle deuren voor ons los en hebben we een privérondleiding van een uur gehad, van een of andere belangrijke ome van het ziekenhuis. We werden voorgesteld aan belangrijke artsen daar. We liepen alle kamers zomaar binnen en kregen röntgenfoto´s te zien van patiënten die daar op bed lagen met de hele familie eromheen. Hij wilde ons de OK laten zien, maar helaas waren er op dat moment geen operaties. Als we nu ooit iemand horen dat een ziekenhuis in Nederland slecht is, zullen we wel vertellen wat we hier gezien hebben! Trouwens hoofdzuster Hetty had gesmuld van deze rondleiding.

We gaan zo uit eten naar een visrestaurant. Hopelijk kunnen we morgen wat foto´s plaatsen.

Een zeer warme groet en liefs uit Nicaragua

1. wladimir:
    7 september 2011
    hoi anous en jans. Het is een genot om jullie verhaal te lezen. Zeker op het moment dat wij de 1e herfststorm hebben gehad. We zijn benieuwd naar de film en foto's.
  2. Wilko:
    hoi vakantiegangers,
    we vinden het erg leuk om van jullie belevenissen op de hoogte te blijven. we hopen dat we het de komende weken ook kunnen blijven volgen. morgen vertrekken we naar Jamaica. We zijn dan een stuk dichter bij elkaar dus dan moet het met de internet verbinding helemaal goedkomen hopen we.
    groetjes uit een trooste loos nederland.

wilko en ingrid
  3. Brigitte:
    7 september 2011
    Hoio Jans en Anous! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen in het medische spookhuis. Vervelend dat jullie Honduras zo door moeten, maar dat vergroot wel je kans om in één stuk aan elkaar in huis te komen. Bendes van kleine jongens (akelig snel) zijn er als de kippen bij om ev. je portemonnee uit je broekzak te snijden. Omdat ze geen tijd nemen, dit vakkundig te doen, slicen ze vaak je halve kont mee. Hebben we enge plaatjes van gezien.... Wees voorzichtig!
    Voor het weer hoef je niet terug te komen: je hebt meer aan een duikboot dan aan je auto. En het wááit als een idioot, ook dat nog. Maar goed: we hebben een Weber-BBQ gekocht en die heeft zijn naam waar gemaakt, hij is "stormproof", onze overheerlijke spiezen bleven overheerlijk! Okidokie, tot zover Uw correspondent uit Olanda, hasta la pasta,
    Brigitte :-) (en Dirko) Ben benieuwd naar volgende avonturen!!